Informácie o digitálnej dostupnosti
Chceme, aby v našom obchode mohol pohodlne nakupovať každý. Preto sa snažíme zabezpečiť digitálnu dostupnosť našich služieb.
Informácie na webovej stránke: oponeo.sk
Dátum uverejnenia stránky: jún 2014
Dátum poslednej významnej aktualizácie stránky: 25. júna 2025
Stav digitálnej prístupnosti
Služba nákupu prostredníctvom stránky oponeo.sk je čiastočne v súlade s požiadavkami na digitálnu prístupnosť.
Postup hodnotenia
Dátum hodnotenia: 25. júna 2025
Dátum posledného hodnotenia: 25. júna 2025.
Posúdenie prístupnosti bolo vykonané na základe auditu digitálnej prístupnosti, ktorý vykonala nadácia Fundacja Widzialni, a samohodnotenia na základe usmernení WCAG 2.1 pre súlad s úrovňou A a AA.
Rozsah hodnotenia
Na účely posúdenia prístupnosti bolo webové sídlo rozdelené do dvoch hlavných funkčných rozsahov:
Stránky ponúkajúce predajné služby alebo súvisiace s nákupným procesom - nazývané nákupným procesom.
Ostatné časti stránky, ktoré nesúvisia s predajnou službou - stránky, ktoré nesúvisia s nákupom.
Posúdenie digitálnej prístupnosti sa zameriava na nákupnú cestu, t. j. na prvky stránky, prostredníctvom ktorých sa poskytuje elektronická predajná služba.
Webové stránky ponúkajúce predajné služby:
Správa o hodnotení prístupnosti
- Zobraziť sekciu hodnotenia dostupnosti
- Skryť sekciu zo správy o posúdení prístupnosti
1. Vnímateľný
1.1.1 Netextový obsah A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Nie všetok netextový obsah má alternatívny text. Napr. bannery reklamných kampaní na domovskej stránke, zoznam produktov, produktové listy a modely.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Nie všetok netextový obsah má alternatívny text.
1.2.1 Samostatný zvukový a samostatný video záznam (nahratý vopred) A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.2.2 Titulky (pre médiá nahraté vopred) A
Nákupný proces - Nesúlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.2.3 Audio komentár alebo alternatívne médium (pre médiá nahraté vopred) A
Nákupný proces - Nesúlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.2.4 Titulky (pre priamy prenos) AA
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
1.2.5 Audio komentár (pre médium nahraté vopred) AA
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Štruktúra a význam obsahu sú zachované a sprostredkované spôsobom, ktorému asistenčné technológie rozumejú vo veľkej, aj keď neúplnej miere.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.3.2 Zmysluplné poradie A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Vizuálne poradie obsahu stránky nemusí úplne zodpovedať poradiu, v akom ho čítajú čítačky obrazovky.
1.3.3 Charakteristiky na základe zmyslového vnemu A
Nákupný proces - Úplný súlad
Informácie poskytované používateľom nie sú založené len na zraku alebo sluchu.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Konkrétne informácie poskytované používateľom môžu byť založené výlučne na zmysloch zraku alebo sluchu.
1.3.4 Orientácia AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.3.5 Identifikácia účelu vstupu AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Objednávkový formulár je v súlade s týmto usmernením, polia vo formulári môžu byť identifikované prehliadačom, a tak umožňujú funkciu automatického dokončovania.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Formulárové polia na webovej stránke (okrem objednávkového formulára) nemajú programovo definovaný účel.
1.4.1 Používanie farieb A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Odkazy sú zvýraznené len farebne (modrou farbou), čo nezabezpečuje úplnú prístupnosť. Na zariadeniach pre počítače sa odkazy dodatočne zvýrazňujú pri navádzaní myšou, čo však nefunguje na dotykových zariadeniach, kde efekt navádzania myšou neexistuje. Neexistuje žiadne trvalé, farebne nezávislé zvýraznenie odkazov.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.4.2 Ovládanie zvuku A
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
1.4.3 Kontrast (minimálny) AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Seriály majú špeciálnu vizuálnu verziu s vysoko kontrastnou farbou a veľkosťou textu.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Stránky s vysokým kontrastom zatiaľ nie sú k dispozícii pre všetky podstránky. Výnimkou sú okrem iného propagačné stránky, stránka s upozorneniami na recykláciu a mapa rýchlostných radarov.
1.4.4 Zmena veľkosti textu AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Veľkosť textu možno zväčšiť pomocou ovládacích prvkov v prehliadači bez straty obsahu alebo jeho poradia.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Pri zväčšení na 200% môže dôjsť k strate obsahu.
1.4.5 Text vo forme obrázkov AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Výnimka - propagačné kampane zobrazené na domovskej stránke, v zozname produktov a na karte produktu/modelu majú textový obrázok bez alternatívneho textu.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.4.10 Zmena usporiadania obsahu (reflow) AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Prezentácia stránky sa môže prispôsobiť jednému stĺpcu obsahu. Zmestí sa do zobrazovacej oblasti CSS so šírkou 320 pixelov bez toho, aby sa používateľ musel posúvať v dvoch smeroch, pričom sa zachovajú všetky informácie a funkcie. (Čiastočne)
Medzi výnimky patrí funkčnosť, ktorá nie je dostupná na mobilných rozlíšeniach:
- Meranie ráfikov na kartách výrobkov s hliníkovými ráfikmi
- Počet uvedených výhod nákupu na kartách modelov a produktov je nižší ako na počítačoch.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Stránky nemusia zachovať všetky informácie, ale zachovávajú kľúčové informácie a prispôsobujú ich oblasti zobrazenia.
1.4.11 Kontrast netextových prvkov AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Webová stránka má špeciálny vizuálny variant s vysokým farebným kontrastom a veľkosťou textu.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Variant stránky s vysokým kontrastom zatiaľ nie je k dispozícii pre všetky podstránky. Medzi výnimky patria: propagačné stránky, recyklačné záležitosti
1.4.12 Rozloženie textu AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Na niektorých stranách nemusia byť zachované dostatočné medzery v texte.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
1.4.13 Obsah pri umiestnení kurzora alebo zameraní klávesnicou AA
Nákupný proces - Nesúlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
2. Ovládateľný
2.1.1 Klávesnica A
Nákupný proces - Úplný súlad
Všetky funkcie a navigačné prvky možno ovládať pomocou klávesnice.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Všetky funkcie stránky nie je možné ovládať z klávesnice.
2.1.2 Žiadna pasca na klávesy A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
2.1.4 Jednoznakové klávesové skratky A
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
2.2.1 Nastaviteľné načasovanie A
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
2.2.2 Pauza, zastavenie, skrytie A
Nákupný proces - Úplný súlad
Reklamné bannery na domovskej stránke, ktoré sa automaticky menia, je možné zastaviť.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
Na ostatných stránkach webovej lokality sa takéto prvky nenachádzajú.
2.4.1 Preskočenie blokov A
Nákupný proces - Úplný súlad
Bola zavedená špeciálna ponuka, ktorá umožňuje používateľovi preskočiť alebo prejsť na určitú časť stránky. Funkcia je prispôsobená na navigáciu pomocou klávesu Tab. Ponuku možno vyvolať pomocou klávesovej skratky ctr/cmd + M
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Na stránkach, ktoré nie sú určené na nakupovanie, umožňuje vyhradené menu obísť niektoré bloky obsahu, ktoré sa opakujú na iných stránkach.
2.4.2 Každá stránka má názov A
Nákupný proces - Úplný súlad
Všetky stránky webovej lokality majú názvy opisujúce ich predmet alebo účel.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Úplný súlad
Všetky stránky webovej lokality majú názvy opisujúce ich predmet alebo účel.
2.4.3 Poradie prechádzania prvkami A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
2.4.4 Účel odkazu (v kontexte) A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Niektoré aktívne prvky v tomto prepojení môžu byť pre používateľov nejednoznačné.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Niektoré aktívne prvky v tomto prepojení môžu byť pre používateľov nejednoznačné.
2.4.5 Viacero spôsobov AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
K niektorým informáciám na webovej stránke je možné získať prístup viacerými spôsobmi
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
K niektorým informáciám na webovej stránke je možné získať prístup viacerými spôsobmi
2.4.6 Nadpisy a menovky AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Štítky jasne opisujú účel polí formulára.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Nie všetky štítky dostatočne jasne opisujú účel polí formulára.
2.4.7 Viditeľné zameranie AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Pri ovládaní pomocou klávesnice je dôraz na aktívne prvky neustále viditeľný.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Nedostatočné správne ovládanie klávesnice.
2.4.11 Neobmedzené zaostrenie (minimálne) AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Prvky, na ktoré sa prenesie zaostrenie, sú čiastočne alebo úplne viditeľné.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Chýba správne ovládanie pomocou klávesnice.
2.5.1 Gestá ukazovateľa A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Na mobilnej verzii domovskej stránky sa nachádzajú prvky, ktoré vyžadujú ťahanie, bez možnosti kliknutia.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
2.5.2 Zrušenie ukazovateľom A
Nákupný proces - Nesúlad
Aktívne prvky spúšťajú udalosť hneď po kliknutí/dotknutí, čo nespĺňa požiadavku.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Aktívne prvky spúšťajú udalosť po kliknutí/dotyku, čo nespĺňa požiadavku.
2.5.3 Označenie v názve A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Propagačné kampane zobrazené na domovskej stránke, v zozname produktov a na karte produktu/modelu majú textový obrázok, ktorý nie je súčasťou názvu
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
Nie všetky položky majú správne štítky
2.5.7 Ťahanie gestami AA
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
2.5.8 Veľkosť cieľa (minimálna) AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Cieľová veľkosť jednotlivých ikon, ktoré sú odkazmi, môže byť menšia ako 24x24px
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
3. Zrozumiteľný
3.1.1 Jazyk stránky A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Úplný súlad
3.1.2 Jazyk jednotlivých častí AA
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
3.2.1 Zameranie A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
3.2.2 Vstup používateľa A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Každej automatickej zmene súvislostí predchádza informácia opisujúca činnosť komponentu, ktorý zmenu spustil.
- výnimka - samočinné otváranie po sebe idúcich panelov na mobilnom telefóne pri výbere veľkosti
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Nesúlad
3.2.3 Konzistentná navigácia AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Úplný súlad
3.2.4 Konzistentné označenie AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Väčšina komponentov je na celom webe rovnaká.
3.2.6 Spójna pomoc i kontakt A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
3.3.1 Identifikácia chýb A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
Prevažná väčšina chýb zistených na stránke sa používateľovi zobrazuje vo forme textových správ.
3.3.2 Menovky alebo pokyny A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
3.3.3 Návrh na opravu chyby AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Ak sú známe návrhy na opravu, oznámia sa používateľovi.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
3.3.4 Predchádzanie chybám (právne, finančné, dátové) AA
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Na stránkach súvisiacich s nákupným procesom sa kontroluje, či údaje zadané používateľom neobsahujú chyby, a umožňuje sa vykonať opravy. Existuje mechanizmus na kontrolu informácií pred ich konečným odoslaním a používateľ zadáva všetky údaje pre objednávku v jednom formulári, kde môže údaje pred odoslaním formulára voľne meniť.
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
3.3.7 Opätovný vstup do systému A
Nákupný proces - Čiastočný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
3.3.8 Dostupné overovanie (minimum) AA
Nákupný proces - Žiadne dodržiavanie
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Čiastočný súlad
4. Robustný
4.1.1 Syntaktická analýza A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
4.1.2 Názov, rola, hodnota A
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
4.1.3 Stavové správy AA
Nákupný proces - Úplný súlad
Stránky, ktoré nie sú určené na nákup - Žiadne dodržiavanie
Zobrazte si správu vo formáte PDF: Správa o hodnotení prístupnosti podľa WCAG 2.1- súbor PDF
Opravné opatrenia
Na základe posúdenia prijmeme nápravné opatrenia, aby sme zabezpečili, že služba spĺňa požiadavky na digitálnu prístupnosť.
Klávesové skratky
Pridali sme klávesovú skratku na rýchle otvorenie a zatvorenie doplnkovej ponuky: „Ctrl + M“ v systéme Windows a „Option + M“ v systéme macOS.
Vybavovanie sťažností na dostupnosť
Každý spotrebiteľ má právo podať sťažnosť na nezabezpečenie požiadaviek na digitálnu dostupnosť.
Môžete nahlásiť sťažnosť týkajúcu sa nedostatočnej digitálnej prístupnosti našej webovej stránky:
- môžete podať sťažnosť elektronicky: prostredníctvom formulára na tejto webovej stránke alebo zaslaním e-mailu na adresu: eaa@oponeo.sk
- ústne: telefonicky na čísle +421 233 325 567 alebo v sídle spoločnosti
- písomne: osobným podaním alebo zaslaním poštou na adresu Oponeo.pl S.A., Podleśna 17, 85-145 Bydgoszcz
Sťažnosť by mala obsahovať:
- meno sťažovateľa,
- kontaktné údaje (napr. e-mailovú adresu, telefónne číslo alebo poštovú adresu) s uvedením preferovanej formy kontaktu
- uvedenie miesta problému, napr. adresu webovej stránky
- uvedenie požiadavky na prístupnosť, ktorú služba nespĺňa, s požiadavkou na zabezpečenie jej splnenia a prípadne preferovaný spôsob riešenia
Sťažnosť, ktorá neobsahuje uvedené informácie, sa ponechá bez riešenia.
Na vašu žiadosť odpovieme čo najskôr, najneskôr však do 30 dní od jej prijatia. Ak je táto lehota pre nás príliš krátka, budeme vás o tom informovať. V tejto informácii vám uvedieme novú lehotu, ktorá nebude dlhšia ako 2 mesiace.
Formulár na nahlasovanie problémov s prístupnosťou
Sťažnosť môžete podať pohodlne prostredníctvom nášho formulára.